La oss først understreke at trening har en hel rekke positive effekter på oss! Kanskje viktigst av alt: Økt livskvalitet gjennom mer energi.

Samtidig vet vi at mange har det litt røft med å komme inn i gode treningsrutiner. Her kommer noen enkle tips som forhåpentligvis vil få deg til å legge bort telefonen en liten time og komme igang med regelmessig trening i 2019!

1. Finn en treningsform du trives med!

Hva likte du best å gjøre da du vokste opp? Ikke noe spesielt? Funksjonell styrketrening, tur i skog og mark på ski og med lett sko om sommeren er veldig effektivt og hyggelig!

2. Lag en plan

Hva ønsker du å oppnå og når vil du ha oppnådd det? Hvilke tre dager skal være dine og når passer det best? Legg det inn i kalenderen din og ikke la noen overstyre deg!

3. Innsats over lengre perioder vil lede til gode resultater

Hva skal til for at du holder på lenge nok til at treningen blir endel av din livsstil og at du oppnår varige resultater?

Trivsel trumfer det meste!

4. Faste avtaler

Faste avtaler forplikter og gjør det vanskeligere å droppe ut. En god idé kan være å samarbeide med en (personlig) trener som vil motivere og hjelpe deg med å holde fokus på målet du har satt deg. En trener vil være din tillitsperson som gjør at du føler deg tryggere og får lagt opp øktene slik at du vet akkurat hva du skal gjøre.

5. Markeringer av måloppnåelse!

Hva skal du gjøre når du har trent regelmessig frem til sommeren? Det må SELVFØLGELIG markeres! Ut å spise eller unn deg en god opplevelse!!

LYKKE TIL med helseåret 2019!

Drivhilsen Monica