Tester og analyser

Vil du bli bedre på ski eller løp? Vil du trene utholdenhet mer effektiv? Føler du deg stiv eller opplever smerte i hverdagen? Ønsker du å optimalisere svingen din i golf eller prestere bedre på tennisbanen? På Driv er vi ledende innen testing og trening av bevegelighet, styrke og utholdenhet.

Ved å gjennomføre laktatprofil vil du finne den hjertefrekvensen og hastigheten du arbeider på hvor det fortsatt er likevekt mellom produksjon og eliminasjon av melkesyre (anaerob terskel).
Anaerob terskel finner vi i intensitetssone 3 (I-3). Trening i denne intensitetssonen har vist gjennom vitenskaplige studier å være gunstig med hensyn til å forbedre din utholdenhet.

Testen foregår i arbeidsperioder på 5 min med trinnvis økende belastning. For hver arbeidsperiode måles hjertefrekvens og laktatkonsentrasjonen i blodet. Dette gir grunnlag for å skreddersy et optimalt treningsprogram etter din målsetning, og samtidig være en god kontroll på om treningen du gjennomfører er effektiv.

Vi gjennomfører laktatprofiler både for løping, staking og sykkel.

En bevegelsesanalyse er en kartlegging av ditt bevegelsesmønster og hjelper oss med å identifisere potensielle asymmetrier i kroppen. Her tester vi kroppens mobilitet, stabilitet og styrke. Dette analyseres i sammenheng med aktivitetene som er relevante for deg, som f.eks. gange, løp, langrenn, golf, osv. 
 
Funnene fra bevegelsesanalysen bruker vi til å utforme individuell og effektiv rehabilitering og treningsprogram med målbare resultater.     

Våre artikler om test og analyser